Design Tenkende på Visitor Engagement takle One Museums store utfordring gjennom menneskelig sentrert design. Dette papiret, medforfatter av San Francisco Museum of Modern Art SFMOMA og undervisningsgruppen i kurset Design Thinking Bootcamp ved Stanford s Hasso Plattner Institute of Design dokumenterer et partnerskap mellom SFMOMA og i høst 2012 For dette partnerskapet tok en klasse av tverrfaglige studenter en designutfordring for SFMOMA og prototypte innovative, divergerende løsninger etter designtankeprosessen. I dette papiret vil vi dele studenternes historier prosess og innsikt, gi eksempler på prototyper de utviklet, og diskutere virkningen prosjektet hadde på museets tilnærming til samarbeidende problemløsing. Keywords design tenkning, innovasjon, prototyping, bruker-sentrert.1 Introduksjon. Hvordan kan vi engasjere besøkende uten museum. I høsten 2012 var San Francisco Museum of Modern Art SFMOMA forbereder seg på en hidtil uset utfordring th e museet lukker i nesten tre år som en del av en større bygningsekspansjon, og institusjonen må engasjere besøkende under lukningen. For bedre å forstå og takle denne utfordringen, samarbeidet SFMOMA med en klasse på Stanford s Hasso Plattner Institutt for Design denne klassen lærte en human-sentrert prosess for innovasjon som kalles designtanking og jobbet i tverrfaglige team for å oppdage handlingsbar innsikt om museets besøkendees behov og skape løsninger for å møte disse behovene. Dette samarbeidet fremhevet hvordan designtanking kan hjelpe museene takle komplekse utfordringer. dette dokumentet, medforfatter av SFMOMA og vi beskriver designtankingsprosessen, presenterer resultatene fra samarbeidet og beskriver erfaringene slik at andre museer kan integrere designtankepraksis i deres operasjoner for å levere mer engasjerende, besøkende-sentrerte erfaringer. Designtanking er iboende skalerbar. og fleksibel, og enhver kulturell organisasjon rega uavhengig av innhold, størrelse eller driftsbudsjett kan implementere denne menneskesentre prosessen med innovasjon.2 Konteksten og utfordringen. SFMOMA gjennomgår en radikal transformasjon med sin byggekspansjon og en betydelig utvidelse av den permanente samlingen i juni 2013 museet vil lukke dørene i nesten tre års konstruksjon Utvidelsen, som skal utformes av arkitektfirmaet Snhetta, vil gi ca 78.000 kvadratmeter ekstra innendørsgalleri og offentlig plass, samt ca. 70.000 kvadratmeter offentlig og støttestue. Den ekstra plass vil gjøre det mulig for museet å forbedre sine utstillinger, opplæringstilbud og kunstbehandlingsanlegg i betydelig grad. I stedet for å flytte til et midlertidig hjem under byggingen, vil SFMOMA gå direkte inn i samfunnet gjennom samarbeids - og reisemuseets utstillinger, stedsspesifikke installasjoner og nabolagfestivaler I løpet av denne perioden er SFMOMA s off-site og virtuelle prese NCE vil være kritisk viktig. Den kommende nedleggelsen ga en unik mulighet til å takle utfordringen med å fange og opprettholde offentlig forpliktelse uten en bygning. Utover sin sirkel av kompetanse og komfortsone, satte SFMOMA-staben seg sammen med en klasse for å forsøke å kjempe med utfordringen gjennom designtankeprosessen.3 Hva er designtanking. Begrepet designtanking har vært brukt i flere tiår for å henvise til praksis og tilnærminger til designere, f. eks. Rowe, 1987, og de senere årene har den blitt vellykket tilpasset som et verktøy for Fostre kreativitet og løse komplekse problemer, for eksempel Brown Katz 2009 Kelley Littman 2001 I dette papiret bruker vi designtanker som den er definert, lært og innlemmet i Stanford, hvor kjernefeltet er å få empati med og identifisere enkeltpersoners spesifikke behov, f. eks. Kembel 2009 Den har utviklet et sett med metoder og strategier for å intervjue og observere i feltet, syntetisere innsikt, bygge prototype s, og testing med brukere, som vi beskriver mer detaljert nedenfor. Design tenkemetoder blir i stigende grad vedtatt i privat sektor av organisasjoner som stoler på innovasjon for å lykkes, alt fra teknologioppstart til store selskaper som General Electric og Procter Gamble However , med unntak av noen få banebrytende museer som bruker designtankemetoder, for eksempel Bill Moggridges arbeid og andre på Smithsonian s Cooper-Hewitt, National Design Museum, har det ennå ikke hatt stor innvirkning på museets praksis og kultur.4 Hvorfor bruk designtanking i museumene. Over de siste 30 årene har museets natur og funksjon gjennomgått betydelige endringer. Ballantyne Uzzell 2011 Museumspraksis har utviklet seg fra en oppfatning av den besøkende som passiv tilskuer til en aktiv deltaker McLean, 1999, og Oppveksten av uformell massepedagogikk innenfor opplevelsesøkonomien Pine Gilmore, 1999, som sitert i Ballantyne Uzzell 2011, har radikalt endret imp Ordet gitt til besøksbehov og opplevelser Et paradigmeskifte fra samlingsdrevne institusjoner til besøkende-sentrert, sosialt følsomme offentlige institusjoner har tatt fat i Anderson, 2004.Hvorfor har flertallet av museer ennå ikke å vedta tankegang og holdninger som virkelig er sentrert I stedet innebærer en standard tilnærming besøkendeundersøkelser og fokusgrupper, som sjelden utfordrer etablerte ideer. Zaccai 2012 Til tross for leppetjenesten betalt til den besøkendees stemme, er kompetansen til museets ansatte ofte gitt høyere prioritet enn de besøkendees innsikt og erfaringer. Som en Resultatet er at museene har vært sakte for å holde tritt med forventningene og interessene til de besøkende, som i økende grad forventer erfaringer, tjenester og intuitive, responsive og godt utformede produkter. Dette gapet gir en enorm mulighet til å introdusere menneskesentre metoder i museumspraksis for bedre å identifisere og svare på behovene til besøkende.5 Partnerskapet om design tenker Bo otcamp. Design Thinking Bootcamp er et av signatur kurs tilbudene på Stanford Det er ikke en av Stanford s syv skoler, til tross for hva kallenavnet innebærer det er en del av School of Engineering, selv om innmelding er åpen for alle Stanford studenter som de fleste klasser , Bootcamp er ganske forskjellig fra en typisk Standard graduate course. Bootcamp er tverrfaglig, tegner studenter fra ingeniørfag, lov, medisin, utdanning, næringsliv, jordfag og humaniora Bootcamp står også bortsett fra typiske kandidatkurs fordi det er helt på hendene og prosjektbasert To av forfatterne, Molly Wilson og Maryanna Rogers, var instruktører av kurset i 2012. Om organisasjonspartnere. Organisasjonspartnere og designutfordringene de tar med er en kritisk del av kursene. Bortsett fra fordelene til organisasjonene som vi diskuterer nedenfor, arbeider det med et problem som en partnerorganisasjon stiller, tillater elevene å bryte ut fra det hypotetiske rike og lær ved å gjøre The engasjerer et bredt spekter av partnere for Bootcamp fra sykehus til underholdningsfirmaer, gir denne bredden lidenskapelig bruk av designtanker til et hvilket som helst område, ikke bare deres spesialiteter. I partnerskapet gjorde studentens utenforstående status i museet verden mulig for SFMOMA å se utfordringen gjennom øynene, dra nytte av deres mangel på forhåndsoppfatninger og generer friske perspektiver. For SFMOMA var det en sjelden mulighet til å oppleve førstehånds hvordan designtankingsprosessen kan brukes på museumspraksis SFMOMA først knyttet til når en av forfatterne Dana Mitroff Silvers tok en lederutdanning på men, men det er viktig å merke seg at å ha et lokalt universitet å samarbeide med er ikke nødvendig for å implementere designtanking i din institusjon. Det som trengs er åpenhet for nye arbeidsformer. , en vilje til å gå ut av din komfortsone, og en håndfull kolleger som kan støtte hverandre i introduksjon cing denne nye arbeidsformen og samarbeidet. Utfordringen vi valgte for partnerskapet, Hvordan kan vi engasjere besøkende uten et museum var rettidig og ekte for SFMOMA, men bevisst nok bred nok til å gi mulighet for en rekke ulike løsninger Studentene ble forsynt med grunnleggende informasjon om SFMOMA-utvidelsen og kommende nedleggelse, statistikk om besøksskap og tilgang til galleriene for å gjennomføre besøksintervjuer Den interne prosjektsponsor var Mitroff Silvers, en gruppe SFMOMA-medarbeider fra Markedsføring, Kommunikasjon, Grafisk Design, Publikasjoner og Tolkningsgrupper deltok i Studentens sluttpresentasjoner Mens noen av studentene hadde besøkt SFMOMA før, hadde mange aldri vært i museet, og ingen var museumsfagfolk.6 Designtankeprosessen. Designtanker er en filosofi, en tankegang og en metodikk. I denne delen skissere faser av design tenkning som vi bruker i Bootcamp interspersed med eksempler på student arbeid fra p artnership Vi inkluderer også versjoner av studentens øvelser som du kan prøve på din egen institusjon. Designtanken er strukturert rundt fem faser Kembel, 2009. Figur 1 Den designtankeprosessen som brukes i praksis, involverer designtanking ofte iterering gjennom syklusen flere tider og gjenta faser etter behov. Fem-trinns prosessen er en nært fetter til mange andre menneskesentrede designmetoder se IDEO, 2009, 2012 og frosk, 2012 Vi bruker vilkårene designtanking og menneskets sentrert design utveksling i følgende section. Empathy er hjørnestenen i menneskets sentrert design. Lån fra etnografiske metoder, inkluderer empatifasen intervjuer, observasjoner og nedsenkning i feltet. Målet med empati er å identifisere de individuelle behovene som er forbundet med utfordringen og avdekke innsikt for å lede designen . Etter innledende intervjuer og observasjoner velger prosjektgruppene med vilje en bestemt målbrukergruppe for å undersøke nærmere Å fokusere på dette stadiet er avgjørende for å avdekke uventede innsikt For SFMOMA-prosjektet, i stedet for å designe for en generell gruppe av museumsbesøkere, identifiserte studentteamet besøkendes personas for å inspirere deres designløsninger. For eksempel inkluderte besøkspersonas som er definert av studentene. Unge, hip og kreative fagfolk som søker inspirasjon til sitt eget arbeid. Parenter som søker meningsfulle, delte erfaringer rundt kunst med sine barn. Voksne som føler seg åndelig tilknytning til bestemte kunstverk og anser museets plass til en helligdom. Utenfor byens besøkende som føler rett til å se kunst på en tid som passer deres reiseruter. Disse personas er forskjellig fra demografiske grupperinger, f. eks. eldre, mødre fordi de har et psykologisk element til felles. Denne tilnærmingen leder lag mot testbare løsninger som oppfyller de virkelige, følelsesmessige behovene til enkeltpersoner, i motsetning til å basere designbeslutninger på demografisk-relaterte antagelser Mens demografisk styrte løsninger ofte er brede og abstrakte, løsninger inspirert av personas er mer spesifikke og enklere å prototype og test. For å gjennomføre feltarbeidet, besøkte studentene SFMOMA-galleriene bevæpnet med notatbøker, blyanter og mobiltelefonkameraer. Når det er mulig dokumenterte de samtalene og observasjonene med fotografier og videoer. Design tanke er en praktisk prosess, og lesing om studenter arbeid er bare begynnelsen. Følgende verktøy og metoder fra Bootcamp læreplanen kan hjelpe deg med å lansere ditt empati arbeid. Verktøy og metoder for empati. Intervju retningslinjer En liste over enkle å - husk retningslinjer bidrar til å få et intervju til et dypere nivå. Don t si det for eksempel For eksempel, spør Når var sist du besøkte et museum Hvorfor besøkte du i stedet for Hvorfor besøker du vanligvis museums. Ovoid binære spørsmål eller ledende spørsmål For eksempel, i stedet for hvilket museum er ditt favorittforsøk Fortell meg om en tid du hadde en veldig hyggelig museumsopplevelse. Bare ti ord på et spørsmål Vær samtale, men ikke langvarig Din intervjuelever må kunne huske hva du sa. Spør alltid hvorfor Du kan bruke setninger som for eksempel Fortell meg mer, hvorfor er det og hvordan kommer det er viktig at du graver under ethvert uttrykk for mening eller tro. intervju. Ideelt sett vil du få en partner å ta notater. Du kan også bruke en innspillingsenhet. Dette er avgjørende for at du ikke vil glatte over de subtilere funnene fra intervjuet ditt. Velg en mil i skoene sine Selv om du tror du vet en opplevelse , prøv å gjøre det igjen fra andres synspunkter. For eksempel, gå rundt galleriene med en førskolebarn, eller be en venn til å presse deg rundt i en rullestol. A, E, I, O, U Når du reagerer på en scene og ta notater, bruk mnemonic AEIOU for å minne deg om alle mulige elementer å legge merke til. Aktiviteter som gjør folk. Miljøer Hvilke mellomrom bruker folk. Interaksjoner Hvilke interaksjoner har mennesker, med hverandre og med objekter. Objekter Hvilke objekter gjør du ser. brukere som er brukerne du ser. Analogene rom Ikke gjør alt ditt empati i et museum Tenk på andre steder kan du observere aktiviteter, miljøer, interaksjoner, objekter eller brukere du er interessert i. For eksempel ønsket et studenteteam å fokusere på barn som elsket å skape kunst, så de gjennomførte intervjuer på en maling-your-own-keramikkstudio. Her kunne de intervjue familier som bryr seg om å dele kunstopplevelser med sine barn og observere en helt annen innstilling som også gjør dette vellykket. Design tenkning har vært kalt en prosess for problemløsing Martin, 2009 Imidlertid er en mer nøyaktig beskrivelse av designtanking problemformulering Definerfasen som følger empati innebærer å syntetisere funn for å identifisere og artikulere en tilnærming til utfordringen Syntese indikerer et trykk mot organisasjon, reduksjon og klarhet Kolko 2011 Denne syntesen er en mulighet for lag til å skinne nytt lys på en kompleks utfordring. I denne fasen er team m Kombinerer prosessen, kartlegger, diskuterer, kategoriserer, reflekterer over og gir mening om dataene de samler i feltet. Kolko 2011 beskriver denne fasen som inkubasjon. Dette kan være en av de mest frustrerende faser for nybegynnere som tenker, siden det ofte tar lenger enn de forventer å behandle kompleksiteten i deres empati arbeid, og å finne veien til en klar, skarp utforming av problemet, er alt annet enn klart og skarpt. Men designtankere som legger seg tid til å arbeide gjennom denne synteseprosessen, finner ofte at Dette er når de gjør sitt største inspirasjonsprinsipp. Se Verktøy og metoder for problemdefinisjon for noen måter å nærme seg denne fasen. Verktøy og metoder for problemdefinisjon. Empathy kart Et empati kart er en måte å pakke ut et intervju for å fylle ut et empati kart , lag husker spesifikasjoner av intervjuer tale og handlinger, bruker denne informasjonen til å avlede hvilke intervjuere tenker og føler dette verktøyet hjelper elevene å få under folk s uttrykte behov og un dekke deres dypere følelser. Figur 2 Et empati kart er et rammeverk for å diskutere og pakke ut intervjuer. POV-setning En POV-setning er utformingen av problemet ved hånden. Det tjener formålet å reframere en utfordring i en handling som kan skape deg til ide generasjon Det har tre komponenter. Brukeren som du designer for Dette kan være en besøkendes person i stedet for en bestemt person, men det må føles realistisk og spesifikt. Nedenfor Hva trenger denne brukeren Bruk et verb trenger å hvile i galleriene, ikke et substantiv trenger en benk Også fokusere på brukerens ekte følelsesmessige behov, og ikke hoppe på løsninger ennå. Innblikk Hva overrasket deg om denne brukeren Hva merker du på at ingen andre merker. For å bedre forklare konseptet med POVer her er det en eksempel på en POV som en nybegynner kan begynne med. En far med to barns brukere som ikke er spesifikt nok, trenger god pedagogisk programmering for at barna bruker et verb, og går etter et dypere behov fordi kunst er viktig for ham, dette er overfladisk og det ser ut som om du faktisk snakket med ham. Her er et mer raffinert eksempel. En utbrent pappas bruker må oppdatere seg selv på museet, ikke bare barnevakt barna sine trenger, fordi hans lidenskap for kunst er den eneste han er gitt opp siden barna hans var født innsikt. Både empati kart og POV uttalelser kommer til et kjernekonsept av design tenkning identifisere en bestemt besøkende persona og grave for hans eller hennes unmet behov. Figur 3 Definer fasen involverer metning av et rom med funn fra feltet og jobber mot en synspunkt. Et studentteam i prosjektet fokusert på besøkende utenfor byen. Da de intervjuet folk som hadde kommet til San Francisco for å besøke SFMOMA, nådde de inn på begrepet rettigheter disse besøkende føler at komme helt til San Francisco betyr at de fortjener å se kunst akkurat nå Etter at museet er stengt, kommer disse besøkende til å komme og finne en byggeplass de ikke vil være kjent nok med nabolaget for å finne andre måter å Opplev kunst Hvis de hadde planlagt å tilbringe en time på museet på kunst, må de få en like attraktiv kulturaktivitet som tar en time å fylle det hullet i deres dag. Dette lagets beslutning om å fokusere på out-of - byens besøkende illustrerer hvorfor defineringsfasen er viktig Hadde de bestemt seg for å fokusere på alle besøkende og et generisk behov for å se kunst, ville de ha definert et vakt, uløselig problem I stedet fokuserte de på turister og spesielt på turister med praktisk behov å besøke museet på et bestemt tidspunkt som er praktisk å planene sine og et følelsesmessig behov for å få veiledning for å se kunst i en ukjent by. Definerfasen, spesielt POV-setningen, gir et hoppepunkt for neste faseoppgave. Ideatet fase er når lagmedlemmer begynner å fokusere på generering av mulige løsninger Målet er kvantitet og mangfold av ideer På dette punktet begynner lag å vurdere hvordan man faktisk løser problemet de har forsket og definert. Eksplori ng alternativer og generere et bredt spekter av ideer er avgjørende for å komme frem til en kreativ løsning. Den vanligste metoden for å generere ideer i grupper er brainstorming, som har blitt vedtatt av lag i flere tiår, for eksempel Osborn, 1957 Brainstorming er bare en måte å generere ideer på. , og forskere har ulike meninger om effektiviteten, for eksempel Nemeth Personnaz Personnaz Goncalo 2004 Sutton Hargadon 1996.Figur 4 Studenter bruker hvordan kan vi uttalelser som spørsmål om idegenerering. Vi anbefaler å begynne med brainstorming på grunn av sin enkelhet og muligheten for å bringe lagene sammen Brainstorming normer er en måte å bryte ut av et tidligere mønster av ineffektive brainstorms se Verktøy og metoder for ideasjon Utover brainstorming, kan ideasjon ta mange former Endre lagets miljø, for eksempel å ta en spasertur rundt en analog plass, se Verktøy og metoder for empati eller Å gjennomføre en brainstorm på et nytt sted kan også gnist inspirasjon. Legg også til begrensninger, se Hvordan m ight vi spørsmål i Verktøy og ideer har ofte den paradoksale effekten av å hjelpe folk med å produsere ideer. Hvis dette virker counterintuitive, prøv å navngi ti håndverktøy, fra toppen av hodet. Navn så ti håndverktøy som finnes i et kjøkken. Det var en jevnere prosess. Verktøy og metoder for ideasjon. Hvordan kan vi stille spørsmål? Start en brainstorm med et spørsmål i formatet. Hvordan kan vi? Dette begrenser fokuset på brainstorm. Bruk arbeidet fra defineringsfasen til å lage. Hvordan kan vi spørsmål. La oss for eksempel si din POV er en utbrent far trenger å oppdatere seg selv på museet, ikke bare babysit sine barn, fordi hans lidenskap for kunst er den eneste tingen han har gitt opp siden barna hans ble født. Følgende strategier kan gjøre denne POV inn Hvordan kan vi spørsmål. Oppmuntre det gode Hvordan kan vi hjelpe ham å dele sin kjærlighet til kunst med barna sine på museet. Skjemme bort det dårlige Hvordan kan museet gi ham en rask kunstfiks hjemme når familielivet stresser ham. god Ho w kan vi hjelpe ham med å bli inspirert av barna sine på museet, i stedet for til tross for dem. Brainstormregler Disse retningslinjene hjelper teamene med å sette normer når de genererer ideer. Døm bedømmelsen under brainstormen. Du kan alltid ta avgjørelser senere. Gør mengde over kvalitet. Bygg på hverandres ideer Vellykket brainstorming låner ja og filosofi til improvisasjonsteater. Oppmuntre til ville ideer En ide kan virke gal, men når andre bygger på det, kan du innse at det har et brenneskinn i det. snakk skriv ideene dine ned mens du er på farten Bruk klistremerker slik at alle kan delta og ideer ikke plasseres i et hierarki Raske skisser kan ofte kommunisere en ide bedre enn ord og de er mer synlige når du går tilbake for å se alle ideene som genereres i en brainstorm. Utvalgskriterier Etter en brainstorm, gravide mange design tenkende nybegynnere mot de ideene som virker mest gjennomførbare. Når du jobber med et prosjekt med en frist, er det fristet g å stole på erfaring og fortidssucces for å finne en løsning. Dette kan imidlertid føre til utilsiktet forsømmelse av ideer som ennå ikke er flasset ut, men kan være mye mer i tråd med gruppens mål om å generere nye og interessante nye løsninger. Gi hver person i din gruppe en stemme i hver av de følgende kriteriene. Løshengende frukt Hva er en gjennomførbar ide som er en no-brainer å implementere. Mest herlig Hvilke ideer er mest sannsynlig å overraske og glede for dine brukere. Mest gjennombrudd Hvilke ideer, hvis implementert, er mest spillbytter. Generering av flere ideer er avgjørende når designteamet begynner prototyping. Uunngåelig vil enkelte prototypede ideer mislykkes, og når de gjør det, er det mulig å komme tilbake til et arkiv av ideer, og presset av prototypene og hjelper Teamet beveger seg raskt for å teste en annen mulig løsning. Prototype og Test. Prototyping gjør fortid med lav troverdighet av ideer, vanligvis med det formål å formidle ideene til brukerne og få feedb ack Dette står i kontrast til måten museer vanligvis presenterer nye programmer eller tjenester de utvikler fullt funksjonelle betaversjoner eller dyre piloter som tar uker eller måneder å lage og er så langt i produksjon for betydelig tilbakemelding. Investering for mye i en prototype betyr at Det er allerede forpolert og dets skapere er for følelsesmessig knyttet til det. Rask prototyper betyr rask tilbakemelding og muliggjør mye mer menneskesentre løsninger. Figur 5 Studenter lager fysiske prototyper i studiet. Mens enkelte prototyper er fysiske gjenstander som brukere kan samhandle med andre prototyper er tjenester, erfaringer, mellomrom og samspill Rolleavspilling, kostymer og rekvisitter kan alle brukes når prototypingsløsninger som ikke er fysiske gjenstander. Figur 6 En opplevelseprototype av en VIP Lounge rettet mot yngre besøkende som bruker museet som sosialt et sted. Noen prototyper kan ikke engang lignes på brukbare løsninger, men spiller fortsatt en viktig rolle når det gjelder å veilede løsning elopment For eksempel, under Bootcamp-prosjektet, tok ett lag prototyper i etterkant av at mange museumsbesøkere føler at kunst er over hodet. På bakgrunn av dette innsiktet satte de fram for å skape en måte for besøkende å validere sine personlige reaksjoner på kunst Mange av studentens opprinnelige ideer snakket om tanken om at besøkende delte deres reaksjoner på kunst, elektronisk eller personlig. Men laget trengte å svare på noen spørsmål først Ville besøkende åpne opp offentligheten om deres følelsesmessige reaksjoner på kunst og ville se Andre besøkendereaksjoner hjelper eller skader denne prosessen. De testet disse spørsmålene ved å sette opp en prototype foran en moderne offentlig skulptur i San Francisco. Teamet brakte penner og notater og spurte folk som gikk forbi for å skrive ned sine reaksjoner på skulpturen De observert at forbipasserende var i utgangspunktet tøft å skrive ned sine egne meninger, men da så teamet håndgripelig folk slapp av når de lese kommentarer som resoneres med sine egne. Dette innsiktet bidro til å gi studentene litt trengte retninger i deres prototype, en svært personlig mobil tur. De bestemte seg for å avdekke det personliggjørbare aspektet av turen, en funksjon som ikke var tester godt. Under testingen , lærte elevene at for brukerne med lav tillit var muligheten til å se andre besøkende, at reaksjoner på kunsten var viktigere enn muligheten til å velge hvilken kunst de så. Figur 7 Studenter prototype i nærheten av en utendørs skulptur i San Francisco spurte forbipasserende å dele deres reaksjoner på kunsten.7 Prosjektets slutt. SFMOMA-partnerskapet kulminerte med presentasjoner av tolv lag av studenter til en gruppe av SFMOMA-ansatte fra Markedsføring, Kommunikasjon, Grafisk Design, Publikasjoner, Web og Tolkningsavdelinger. Studentgruppene ble vist på tre - minuttvideoer som oppsummerer innsiktene de oppdaget, personas de identifiserte, og prototyper de testet. For SFMOMA ble resultatet av samarbeidet var ikke en frisk, sexy idé eller en bestemt prototype for et museumsprogram, fikk studentene ikke et endelig svar på utfordringen med å stenge museet i nesten tre år. Det var ikke vår forventning om at Bootcamp-studentene ville løse SFMOMAs utfordring om tre uker Den virkelige verdien av partnerskapet kom fra å se på elevene og instruktørene hvordan museet kunne adoptere og internalisere designtanking. I en tidsperiode på bare tre uker, uten tidligere domenekunnskap, oppdaget elevene mange av de kritiske problemene museet, slik som å gi besøkende intense følelser om nedleggelsen og tapet av det fysiske rommet, og legge til rette for måter for besøkende å koble til og oppleve kunst når museet er stengt. I tradisjonell museetid kan det ta måneder og mange rådgivningsavgifter , for å komme frem til lignende innsikter. Så, hvordan kan museer vedta og internalisere designtanking. Hvilke måter kan man integrere menneskesentre metoder i museum praksis. Start små og fastsatte tidsgrenser. For å komme i gang med designtankeprosessen, kan du starte liten. I Bootcamp var hele SFMOMA-prosjektpartnerskapet tre uker fra start til slutt, uten fase som varer lenger enn fire dager. Det kan virke kort, men hele design tenkning syklus kan komprimeres til et par timer, som modellert i en guidet online øvelse opprettet av 2012. Å forstå kraften i tidsbegrensninger var en viktig leksjon for SFMOMA-teamet Fristelsen til å jobbe med prosjekter til de er Perfekt, med løse tidsfrister som går inn i nye tidsfrister, er ikke uvanlig i de fleste organisasjoner. Da SFMOMA-teamet begynte å adoptere designtanker, satte tidsbegrensninger, selv kunstige seg, prosessen til å føle seg mye mer velsmakende for alle. I stedet for å legge til en stor, ny oppgave til alle s allerede overbookede tidsplaner, setter vi bort små biter av tid. SFMOMA-teamet fant at selv 45 minutters empati i galleriene var utrolig nyttig en nd hadde stor innvirkning på holdets holdninger mot besøkende og deres behov. Gå vekk fra pulten din og snakk med besøkende. Kraften til å gjøre empati arbeid med ekte besøkende i galleriene hadde stor innvirkning på det interne SFMOMA-teamet Det høres ut Enkelt, men det var bare å flytte fra abstrakte diskusjoner om publikum til samspill med virkelige, levende museumsbesøkende, som var utrolig kraftig for SFMOMA-teamet. Hodet til Content Strategy og Digital Engagement Team på SFMOMA krevde at alle medlemmer av avdelingen deltok I intervjuer med empati og ansatte fra andre avdelinger ble også invitert til å delta. For noen ansatte, selv de som jobber med å skape materiale og erfaringer for besøkende, var dette første gang de hadde hatt slike åpne samtaler med besøkende mens noen ansatte hadde ansatt utenfor konsulenter for å gjennomføre formelle besøksintervjuer tidligere, svært få hadde intervjuet besøkende selv. SFMOMA teamet gjorde sin egen interntopplæring om hvordan man utfører empati arbeid ved å tilpasse materialer utviklet av Dana Mitroff Silvers tilrettelagte korte workshops, opprettet en jukseplate for å gjennomføre intervjuer i galleriene, tilordnet personale til lag, og handlet som en cheerleader for å motivere ansatte til å komme seg vekk fra skrivebordene sine og inn i galleriene. SFMOMA-ansatte fant seg ofte referanse besøkende de hadde intervjuet Husk at Renee trenger å snakke med en levende person når hun kommer og Chris aldri kommer til å bry seg om å laste ned en app. Holde disse virkelige personene i tankene ga en uvurderlig tarmkontroll når det var på tide å ta en avgjørelse. Prototype alt. Tanken om det vakre objektet er dypt innblandet i museumskulturen. Etter at den er ferdig, polert og svært designet, er et produkt eller en tjeneste endelig klar til å bli rullet ut Å se på Bootcamp-studentprosessen økte SFMOMA-teamets komfortnivå med å vise tidlig arbeid pågår. Skape en lavfidelitet, scrappy prototype til et møte eller brukertest frigjør et team fra å bli hengt opp på farger, fonter og andre estetiske detaljer. De kan fokusere på konseptene bak designet og hylle implementeringsdetaljer for senere. Ta en åpen holdning, samarbeidstilgang. Kjernen i designtanken er en iboende optimistisk holdning. I mange museer, inkludert SFMOMA, kan det være vanskelig å forbli optimistisk etter hvert som ressursene krympes og arbeidsbelastningen øker. Det er lett å bli kynisk Designtanker oppfordrer til å bygge på hverandres ideer og åpne muligheter, stoler på at prosessen vil bære frukt selv om banen ikke alltid er klar. Designtanken er et av åpenhet, optimisme og samarbeid. Hvis et team studenter fra ingeniørfag, utdanning, lov og næringsliv kan ta en tre ukers dykk inn i museumsverdenen sammen og overflate med innsikt og prototyper, kan museumsarbeidere fra utdanning, kurator, besøkstjenester, markedsføring og andre avdelinger effektivt samarbeide for forstå og imøtekomme besøksbehov.8 Konklusjon. Et ny museum eller kulturinstitusjon kan søke å utvikle tenkemåte som studentene brukte i partnerskapet Designtanken demonstrerer betydningen av å designe for individuelle behov, generere en bredde av ideer før man tar avgjørelser og tester ut prototyper med ekte besøkende før implementering av endelige løsninger Ved å vedta designtanker, starter små og omfavne tidsbegrensninger, slippe av forestillingen om det dyrebare objektet, virkelig lytte til besøkende og ta en åpen holdning til kolleger og deres ideer. Vi håper that this paper will inspire other institutions to apply design thinking to messy real-world challenges that are hard to define and even harder to solve Design thinking does not require a large budget or outside consultants The and several design firms have developed free online toolkits IDEO 2009 , 2012 frog, 2012 2011 that will get you started As evidenced by the human-centered, projec t-based approach adopted in every class, the best way to learn design thinking is to take a bias towards action and learn by doing.9 Acknowledgements. Many thanks to the students and industry coaches of the 2012 Bootcamp class We also want to acknowledge our colleagues from SFMOMA and the Chad Coerver Andrew Delaney, Evelyn Huang, David Janka, Perry Klebahn Caroline O Connor, Adam Royalty, Peter Samis Tim Svenonius Jeremy Utley and Susie Wise.10 References. Anderson, G 2004 Reinventing the museum Historical and contemporary perspectives on the paradigm shift Walnut Creek, CA Altamira Press. Ballantyne R D Uzzell 2011 Looking back and looking forward The rise of the visitor-centered museum Curator The Museum Journal 54, 85 92.Brown, T B Katz 2009 Change by design How design thinking transforms organizations and inspires innovation New York Harper Business. 2012 Virtual gift-giving exercise Consulted January 31, 2013 dgift. IDEO 2012 Design thinking for educators Consulted January 24, 2013 designthinkingforeducators. Kelley, T J Littman 2001 The art of innovation Lessons in creativity from IDEO, America s leading design firm New York Currency Doubleday. Kembel G 2009 George Kembel Awakening creativity Presentation at the Chautauqua Institution Consulted January 24, 2013 tv 2009 08 14 George Kembel AwakeningCreativity. Kolko, J 2011 Exposing the magic of design A practitioner s guide to the methods and theory of synthesis New York Oxford University Press. Martin, R L 2009 The design of business Why design thinking is the next competitive advantage Boston, MA Harvard Business Press. McLean, K 1999 Museum exhibitions and the dynamics of dialogue Daedalus 128, 3, 83 107.Nemeth C J B Personnaz M Personnaz J A Goncalo 2004 The liberating role of conflict in group creativity A study in two countries European Journal of Social Psychology 34, 365 374.Os born, A F 1957 Applied imagination Principles and procedures of creative problem-solving New York Scribner. Pine, J J H Gilmore 1999 The experience economy Work is theater and every business a stage Boston Harvard Business School Press. Rowe, P G 1987 Design thinking Cambridge, MA The MIT Press. Sutton, R I A Hargadon 1996 Brainstorming groups in context Effectiveness in a product design firm Administrative Science Quarterly 41, 685 718.Cite as D Mitroff Silvers, M Wilson and M Rogers, Design Thinking for Visitor Engagement Tackling One Museum s Big Challenge through Human-centered Design In Museums and the Web 2013 N Proctor R Cherry eds Silver Spring, MD Museums and the Web Published February 1, 2013 Consulted. Leave a Reply Cancel reply. You must be logged in to post a comment. Redwood binary options withdrawal training. Stockpair best binary option automated trading system getting to Sona Global Binary options micro account the vantage fx pro signals are the same Apple just or reality wit h binary options buddy v mock stock options binary options. Redwood Options Withdrawal Cash out issues How to withdraw. Binary trading united states Binary trading tips and tricks. Binary options Trading Strategies Tips and tricks SlideShare. OptionBit Review Binary Options Brokers guru Binary Options Brokers guru. The Redwood Options Review and Free Demo Account Binary Trading Tips. binaryoptionsbrokers guru optionbit review pic. Sfreepers Work Hard Play Hard What is Binary Tilt. binary options Binary Options Robot Review xm forex malaysia Ferienhaus F nen. Binary Option Bonus Casino IQ Option Bonus IQ Option Bonus Best Binary Option Broker IQ Option vs Etx Capital Review Video. Best Binary Options Strategy IQoption vs Binary Tilt Review Blog. Binary options bannershop. Binary Options What Is IQ Option Bonus IQ Option Bonus Best Binary Options Site IQ Option vs Mrb Options Review Blog. Binary Option Bonus Casino IQ Option Bonus IQ Option Bonus Best Binary Options Practice Account IQoption vs Optio ns Review Blog. Investopedia forex simulator review Investopedia Forex Simulator Review Forex Signal Service. Opteck Cutting Edge Binary Options Trading Technology Beginners can learn about a variety of trading scenarios Furthermore the demo account can be extremely helpful in teaching a person how to make effective. Binary Options Price Action Trading IQ Option Bonus Best Binary Options Trader IQ Option vs Mrboptions Review Webinar. Redwood Options Binary Options Broker Review Binary Option Insights Redwood Options Review amp Details. Pairs bloombex binary options Forex Binary Options and Contract for Difference Specialist. Binary options brokers withdrawal Online broker greece Devisenhandel ausbildung Online broker greece Read the binary options withdrawal system information Different mode of investing and withdrawing money in binary options. Binary Options Australia Top Options ForexBinary com ForexBinary com. Binary Options Coupon IQ Option Bonus. Rollover strategy input it easier for binar y options article of the price action binary options brokers trading nelliscreechportal Amazon S. Brokers i have his or fake youtube trade rush account i use trade binary options patterns Binary familiar to a comprehensive review of online affiliate Domain Yo. Forex Binary Options and Contract for Difference Specialist. Binary options brokers withdrawal Online broker greece Devisenhandel ausbildung Online broker greece ebru tv pp binary options brokers withdrawal binary options brokers withdrawal binaire opties hoe cftc binary options brokers tipps und. ScamWatchdog org Auto Binary Signals Forex amp binary options. Redwood Options Binary Options Broker Review Binary Option Insights Redwood Options Mobile Trading Site. Learn Binaryoptions Free IQ Option Bonus IQ Option Bonus. Sfreepers Work Hard Play Hard Sfreepers Work Hard Play Hard. master option review Forex Binary Options and Contract for Difference Specialist. free binary options ebook BinBet com. Best Binary Option Brokers IQoption vs Firs t Binary Option Review Video IQ Option Bonus. Free Training Binary option signals review homoland Reviews Binary Options Sudan. Sfreepers Work Hard Play Hard. Redwood Options Broker Review EASYBINARYPROFITS COM. Binary Options Brokers Scam Free Brokers List. Binary Options Goptions Review IQ Option Bonus. Trade Withdrawal Safe Binary Options Process Binary Preview. Redwood binary options withdrawal training. Redwood Options Review Expert Broker Review by TradersAsset TradersAsset Redwood Options Screenshot. Binary Option Platform Comparison The Binary Of Sexuality Binary Money Insignificant Broad How to trade binary options in south africa sites Wells Built Museum of African American History and Culture Opteck Cutting Edge Binary Options Trading Technology redwood options trading platform image taken from our review Binary options Launched in Redwood Options has fast become the binary options broker of choice for an ever expanding global client base TR Binary Options TradeRush Review Best Binar y Brokers Best Binary Brokers. does interactive brokers have binary option 360.10 Biggest Museum Art Heists In History Most Expensive Stolen Masterpieces. Classical paintings and artworks dating from ages ago are worth millions, which is why they attract even the finest and most talented of thieves While some stolen art pieces have been restored to their rightful places and a few have been returned to their owners, a number of paintings have remained unrecovered. Some people conjure conspiracy theories, saying that governments staged these heists to make it appear that these paintings were stolen when in fact, they are hidden in secret facilities to preserve them and keep them away from public Others support such conjectures, arguing that most paintings displayed in museums and art galleries are high quality replicas. However, for those who believe that art thieves have indeed stolen such precious artworks, these master crooks have done a fine job of nabbing valuable masterpieces and leavi ng the authorities dumbfounded and perplexed Conspiracy Or a just a marvellous act of thievery You decide. Here are the 10 biggest unsolved museum heists ever.10 The Saint Bavo s Cathedral Heist. Total Value 1 Million Belgian Francs. In the evening of April 10, 1934, a thief entered the Saint Bavo s Cathedral in Ghent, Belgium and took the Jan Van Eyck s The Just Judges The painting, which was a part of the 12-panel altarpiece called the Adoration of The Lamb, was created between 1426 and 1432 The thief left a note that read Taken from Germany by the Treaty of Versailles The thief demanded 1 million Belgian Francs for ransom, a very huge amount at the time. In the course of the months that followed, the thief and the Belgian government exchanged messages but the painting was never recovered Nearing his death, the thief revealed himself as Arsene Goedertier and said that he will not disclose the location of the painting He took the secret with him to the grave.9 The Ashmolean Museum Heist. T otal Value 4 5 million. Although the thief managed to grab just one painting in the Ashmolean Museum Heist, the culprit took one of the most important works of French artist Paul Cezzane, the View of Auvers-sur-Oise The suspect managed to circumvent the museum s security in less than 10 minutes while other people were celebrating New Year s Eve on the 31st of December 1999 The estimated value of the painting at the time was set at 4 5 million But who knows how much the painting is worth now.8 The Oratory of San Lorenzo Heist. Total Value 20 million. The Oratory of San Lorenzo in Palermo, Sicily displayed Caravaggio s Nativity with St Francis and St Lawrence until October 1969, when unidentified thieves took the painting It was widely believed that men working for the local mafia were responsible However, the painting s location remains a mystery Some even say that it was hidden in a farmhouse and was destroyed by pigs and rats However, a former mafia hitman revealed that the painting was burned sometime in the 1980s Caravaggio s master work was believed to have been painted in 1609.7 The Kunsthal Museum Heist. Total Value 24 million. Read more We Compare iPhone 5S and iPhone 6 Is It Worth Upgrading. In October 2012, thieves broke in at the Kunsthal Museum in Rotterdam, The Netherlands and grabbed seven pricey masterpieces by notable painters of our time, including works of Pablo Picasso, Claude Monet, Henri Matisse, and Lucian Freud All paintings were presumed destroyed In a strange twist of fate, a mother of one of the thieves claimed she burned the art pieces to destroy any evidence, hoping it would free her son from criminal liabilities Some of the paintings stolen were Picasso s Harlequin Head Gauguin s Femme Devant Une Fenetre Ouverte Dite La Fiancee and Monet s Waterloo Bridge, London and Charing Cross Bridge, London.6 The Van Gogh Museum Heist. Total Value 30 million. In December 7, 2002, two master thieves broke into the Van Gogh Museum at precisely 8 00 They found their way in through the roof and took two paintings the View of the Sea at Scheveningen and Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen both by Vincent Van Gogh The paintings combined value amounted to 30 million In 2004, the thieves were caught and were sentenced to four years in prison However, the paintings were never recovered.5 The Mahmoud Khalil Museum Heist. Total Value 55 million. In 2010, thieves entered the Mahmoud Khalil Museum in Cairo, Egpyt, and took just one painting from the art gallery Vincent Van Gogh s Poppy Flowers The painting was stolen before in 1978 from the same museum and was recovered in Kuwait in 1980 The art piece s value is 55 million While there is nothing extraordinary about the painting itself, Poppy Flowers was one of the painter s last creations before he committed suicide in 1889 Despite a huge 200,000 reward for the recovery of the painting, Poppy Flowers remain missing.4 The Sacking of Czartoryski Museum. Total Value Over 100 million. Technical ly, the sacking of art pieces at the Czartoryski Museum in Krakow, Poland by the Nazis in 1939 was not a heist When Germany invaded Poland, Nazi officials confiscated art works from museums and some were added to their personal collections Among the art pieces taken from the Museum was Raphael s Portrait of a Young Man Believed to be a self-portrait of Raphael himself, the painting was finished between 1513 and 1514 After World War II, the painting was taken to Wawel Castle and was not seen since.3 The Musee d Art Moderne Heist. Total Value 140 million. Five paintings were stolen in the morning of May 20th 2010 At exactly 7 00AM, one man broke through the window and expertly took the paintings down from their frames, including Pablo Picasso s Le Pigeon Aux Petits Pois or The Pigeon With Green Peas Finished in 1911, the painting was worth over 30million alone A year later, the suspect was nabbed but the paintings were nowhere to be found The thief swore he threw the masterpieces away Alth ough many do not believe his alibi, all five artworks are still missing. Read more Top 12 Most Popular Beer Brands In The World Chinese Snow vs Bud Light.1 and 2 The Isabella Stewart Gardner Museum Heist. Total Value 500 million. On March 18, 1990, a pair of thieves dressed up as Boston Police officers and parading as responders to a call got inside the Isabella Stewart Gardner Museum The two managed to get past the museum s security and stole 13 pieces of art, all totalling to a half a billion dollars Among the stolen artworks is Rembrandt Van Rijn s famous masterpiece, Storm of the Sea of Galilee The painting alone is worth 3 4 million, a fraction of the total value of the stolen paintings In 2013, the FBI announced that they have discovered the identities of the thieves but no progress has been reported ever since. Johannes Vermeer s The Concert was also among the paintings took by the two thieves The Concert which was painted in 1664, was worth 200 million alone. Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest. Related Posts.8 Stolen Art Stories The Biggest Heists In History. Top 10 Cities With Most Expensive Airport Taxi Fares In The World.10 Most Expensive Art Pieces Sold in 2013 Which Famous Painter Has The Highest Price Tag. Small Budget Trip to New York Things You Can Do For Free In The Big Apple. Gamification is an effective way to enhance employee performance as well as customer engagement Benefits of this system include better communication, more effective learning, increased motivation, and more successful marketing. If someone mentions freemium you probably instantly imagine apps with limited features But that s not the case with HubSpot CRM It s free and it s robust, belying the idea that there s. Law practice management software is used by law practices to manage case and client records, important files, schedules and appointments, deadlines, billing and accounting, and more These solutions have many. Web content management software is also termed CMS It i s employed to create and administer web content Most vendors offer bundled software systems that help developers to create and customize. Not every business owner out there realizes that developing his data management skills is an essential part of developing a successful company Spreadsheet entries, manual research and human interpretation of data. Thank you all for your warm and generous applause as we exit the online stage after 20 years, with our 1,040th edition on February 16, 2017.We share some of the emails and other messages of congratulations we have received It s all very much appreciated We welcome your Comments. We hope you will continue to access our archives of over 22,000 articles reviews, interviews, features, news, plus box office reports , including our extensive section dedicated to Australian films Please Note we will no longer produce our weekly newsletter. On this menu page you will find the latest reviews listed alphabetically. We invite you to search our extensive ar chives for reviews of films released in Australia between February 1997 and February 2017 Many films have been reviewed by more than one critic to offer readers a diversity of opinions We pride ourselves on the quality of the writing and the honesty of the opinions. Archives of 20 years February 1997 - February 2017 of top 20 films with box office figures, number of screens, screen averages, release details, percentage rise fall and comment. What is important to remember is that you must use a casino review site before you play online for real money approach will make sure that you are playing at trusted, safe and legal Australian online Casinos. You can also try this slots website for movie themed slot machines. Hey game lovers, the next Call of Duty and Battlefield will go head-to-head around Christmas time Battlefield 5 is in development and should arrive before Christmas Online video pokies fans may have to wait a while before they see Battlefield online pokie available their best onli ne casino Visit for action-packed online pokies. Urban Cinefile 1997 - 2017.Smuggling on Film 16 Movie Smugglers. With Contraband being released on Blu-ray, DVD and Ultraviolet on the 16th, we ve decided to take a look at some other films that have given us the best insights into the slick underground world of international smugglers Contraband explores the cutthroat world of smuggling as Mark Wahlberg plays a legendary ex - smuggler forced back into running contraband following his brother-in-law s botched drug deal Here are some of the most memorable smuggling films. Scarface 1983.Al Pacino stars in the legendary movie as Tony Montana, known as Scarface to his enemies, one man who definitely need to get on to those addiction hotines He brought himself up from the Cuban slums to make it as the most feared drug dealer in America Montana and his close friend, Manny Ray, build a strong drug smuggling empire in Miami. Brokedown Palace 1999.Contraband star Kate Beckinsale and Claire Danes star as two new high school graduates who head to Tha iland for vacation They meet a good-looking Australian who persuades them to come along to Hong Kong at his expense Unbeknownst to them, the girls are set up as drug mules and get caught with a suitcase full of heroin at the Bangkok airport The man tipped off the customs guards to use the girls arrests as distractions to get his other mules to smuggle drugs though. Traffic 2000.The film revolves around separate stories that are connected in one way or another A conservative politician and the US drug czar Michael Douglas learns that his daughter is a drug addict A wife struggles to save her husband s drug business, while two DEA agents protect a witness with inside knowledge of her husband s business In Mexico, a corrupt, yet dedicated cop struggles with the idea that his boss may not be the anti-drug official he made himself out to be This multi-character drama shows the effects of international drug smuggling on all fronts. Johnny Depp stars in the true story of George Jung, the man wh o established the American cocaine market in the 1970s George s family went bankrupt when he was young Determined to not let that happen to him, George started to deal marijuana After becoming a hit in California for selling pot, he went to jail and found out about the wonders of cocaine As a result, when released, he became rich by smuggling cocaine to America. The Italian Job 2003.In Venice, Italy, Mark Wahlberg stars as a team member of expert thieves as they pull off a daring task of smuggling of 35 million dollars in bars of gold right from underneath the noses of the Italian Police and the Mafia One of the thieves betrays his team and takes the gold for himself A year later, in Los Angeles, the team members create a smart and scheming plan to steal back the gold and get their revenge on the traitor. Maria Full of Grace 2004.Maria Alvarez Catalina Sandino Moreno is a young woman living in poverty-stricken Columbia Desperately needing to make money for her family, she takes a job fro m a drug lord who hires young women to serve as mules to smuggle heroin into the United States She is offered 5,000 dollars to swallow pellets full of drugs and keep them in her stomach until she gets to the U S and then allow them to exit through her digestive system upon her arrival to complete the smuggling job. Blood Diamond 2006.The film stars Leonardo DiCaprio as Danny Archer, a diamond smuggler looking for a big score to make him the money he needs to leave Africa for good When he meets Solomon Vandy, an African diamond miner played by Djimon Hounsou, his conscience is tested against his greed as he tries to help Vandy in retrieving the diamond and smuggling it out of Africa. Cocaine Cowboys 2006.This documentary is based on the true story of how Miami became the drug, murder and cash capital of the United States, told by the people who made it all happen Built around interviews with Jon Roberts, Mickey Munday, and Jorge Rivi Ayala the film tells the story of when the 1980s ruthle ss Colombian cocaine tycoon invaded Miami with massive drug smuggling. Miami Vice 2006.Ricardo Tubbs Jamie Foxx and Sonny Crockett Colin Farrell are two police detectives working undercover in Florida Their latest assignment is to get the goods on a local drug top-dog whose men are believed to be responsible for recent murders In order to get inside the operation, Tubbs and Crockett pose as powerboat racers willing to use their talents to drive drug-smuggling ships. American Gangster 2007.Following the death of his employer and mentor, Frank Lucas Denzel Washington establishes himself as the number one smuggler of heroin in the Harlem district of Manhattan He does so by buying heroin directly from the source in Bangkok and he comes up with a unique way of smuggling the drugs into the United States. We Own the Night 2007.As dedicated NYPD cops Joseph Grusinsky Mark Wahlberg and his father, Burt Robert Duvall prepare to take on a newly powerful and dangerous Russian drug smuggler, they neve r thought they would be turning to Joseph s black sheep brother, Bobby Joaquin Phoenix for help to catch him When the Russian mafia declares war against the NYPD, Bobby is forced to choose between his life of luxury and family. The Shepherd Border Patrol 2008.Jean-Claude Van Damme stars as an ex-cop turned border patrol guard who is battling ex-navy seals that are smuggling drugs from Mexico to America When he learns that a traitor from the American Special Forces unit made a plan to smuggle 35 million dollars worth of heroin into the United States, he sets out to single-handedly take down the smuggling cartel. Pineapple Express 2008.The more comical film on the list is about a Process server Dale Denton Seth Rogen who visits drug dealer Saul Silver James Franco to purchase a rare new form of marijuana called Pineapple Express Dale leaves the Pineapple Express at a scene where he witnesses a murder by a corrupt cop and city s most dangerous drug smuggler When the Pineapple Express gets t raced back to him, Dale and Saul run for their lives and end up in middle of the dangerous drug smuggling world. Mr Nice 2010.Rhys Ifans plays the role based on the true story of Howard Marks, an elite British drug smuggler The Oxford graduate and teacher abandoned the education system to become one of the world s most powerful and influential drug dealers in the 1960s and 1970s He eventually got caught and was sentenced to 25 years behind bars for drug smuggling. The Guard 2011.Gerry Boyle Brendan Gleeson , an unorthodox Irish policeman, investigates a seemingly random murder when FBI agent Wendell Everett Don Cheadle arrives in Ireland to stop a large operation by an international drug-smuggling ring At first irritated by Gerry s approach, Everett is surprised by the guard s cleverness as he connects the murder to the drug smuggling case. Contraband 2012.Super-smuggler Chris Farraday Mark Wahlberg is called back into action for one last job to clear his brother s debts and keep his youn g family safe The haul is counterfeit cash, the point of origin is Panama, the method is container ship, but the experience is all but predictable Will Farraday s last job work out Watch this for some great action, and ingenious smuggling techniques. Contraband is available on Blu-ray, DVD and Ultraviolet on July 16th from Universal Pictures UK. What Do You Think.
No comments:
Post a Comment